top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

מלתחה מינימליסטית- המלצה על הספרים: "סוד הקסם היפני" ו-"שמחה בלב" / מארי קונדו

סיימתי לקרוא את שני ספריה של יועצת הסדר והניקיון - מארי קונדו, היפנית. "סוד הקסם היפני" ולאחריו "שמחה בלב". מטבעי, אני מינימליסטית, כך שמאוד התחברתי לתורתה, בפרט למה שקשור לסידור ארון הבגדים ולכבוד שעלינו לתת לפריטי הלבוש לנו.

להלן כמה מהעצות שלה שאליהן התחברתי ושהן לדעתי מאוד רלוונטיות, לאור הרבה מאוד ארונות בגדים, שסידרתי עם לקוחותיי, נשים וגברים כאחד.

ראשית, הכלל שלפיו יש לבחור מה להשאיר בארון: "הגעתי למסקנה שהדרך הטובה ביותר לבחור מה לשמור ומה לזרוק היא להחזיק כל חפץ ביד ולשאול האם הוא מעורר שמחה בלבי ? אם כן, צריך לשמור אותו. אם לא, צריך לזרוק אותו. זה לא סתם הקריטריון הפשוט ביותר שיש לשפוט על פיו, זה הקריטריון המדויק ביותר".

אני בהחלט מסכימה שאם יש פריט לבוש שאינו משמח אתכם, גם אם הוא חדש או יקר, יש לתרום אותו ולא להשאיר בארון.

שנית, הכלל שחל לגבי פריט שקשה לנו להיפטר ממנו. מארי קונדו נתנה בעניין זה עצה טובה – יש בגדים שכאשר קנינו אותם שירתו אותנו נאמנה, אך אין לצפות שנלבש אותם לנצח, וגם יש בגדים שבחרנו – קניות טעות- שתפקידם ללמד אותנו מה לא מתאים לנו, מבחינת צבעוניות, גזרה, סגנון.

לדבריה: "אם יש ברשותכם כמה בגדים שקניתם אבל מעולם לא לבשתם, בחנו אותם אחד-אחד. מתי קניתם את הבגד המסוים הזה ולמה ? אם קניתם אותו כי חשבתם בחנות שהוא נראה טוב, אז הוא כבר מילא את ייעודו להעניק לכם ריגוש בשלב הקנייה. אז למה בעצם לא לבשתם אותו אף פעם ? האם מפני שהבנתם שהוא לא מתאים לכם כשמדדתם אותו בבית ? אם כן, ואם כבר הפסקתם לקנות בגדים בצבע או בסגנון הזה, אז הבגד כבר מילא עוד ייעוד חשוב- הוא לימד אתכם מה לא מתאים לכם...לכל חפץ יש תפקיד אחר. לא כל הבגדים הגיעו לרשותכם כדי שתלבשו אותם לנצח".

מארי קונדו ממליצה להשאיר בארון רק דברים שחשובים לנו, שאנו נוצרים אותם. יש, לדבריה, לזרוק את החפצים שכבר מילאו את מטרתם. "לזרוק דברים שאתם כבר לא זקוקים להם – אין בכך כל בושה וכל בזבוז. האם אתם יכולים לומר בכנות שאתם נוצרים בלבבכם משהו שקבור כ"כ עמוק במגירה או בארון עד שאפילו לא זכרתם שהוא נמצא ברשותכם?"

טיפ נוסף שלי שמבוסס על ניסיון רב שנים- לא לקבל ב"מתנה" פריט לבוש מאמא / חמות / דודה / חברה אלא אם הייתן מוכנות לרכוש אותו (להוציא עליו כסף) או התכוונתן לרכוש כמוהו. אל תהפכו את המלתחה שלכן ל"פח הזבל" של מי שמנסה לנפות את הארון שלה ולהיפטר מרגשות האשמה, בכך שהיא נותנת לכן "מתנה" שאינכן מעוניינות / זקוקות לה.

עוד, בהקשר הזה, אני תמיד ממליצה ללקוחות שלי לעשות סדר בארון לפני היציאה לקניות. וזאת, על מנת שהקניה תהיה ממוקדת ואפקטיבית ותדעו למה אתם באמת זקוקים הן מבחינת המלתחה הן מבחינת שינוי סגנון שלקוחותיי לעיתים שואפים אליו...ולשם כך בעצם שוכרים שירותי סטייליסטית מקצועית.

אני בהחלט מסכימה עם הגישה העקרונית של מלתחה מצומצמת ואיכותית. לדעתי, חלקם הגדול של הנשים (בעיקר) קונות הרבה פריטים ללא השקעת מחשבה ושיקול דעת ואז ניצבות בפני הבעיה הקבועה של - "אין לי מה ללבוש". אם נקנה מעט ומושכל נוכל להימנע מכך.

אני ממליצה לבנות "מלתחה חכמה" שהינה קלאסית ולא זכירה. זאת היא מלתחה שתוכל לשרת אותנו לאורך שנים ותאפשר לנו עם מעט פריטים לייצר הרבה "לוקים" בשיטת "mix & match".




20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page