top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

מינימליזם - מהו ?

מינימליזם הוא קידום מכוון של דברים שחשובים לנו והסרה של כל מה שמסית אותנו מהעיקר. המינימליזם הוא בעניין של "פוקוס".


המטרה היא למקסם את החיים שניתנו לנו. מינימליזם אין פירושו שיש לכם פחות חפצים ממה שאתם צריכים, אלא שיש לכם בדיוק את כמות החפצים שאתם זקוקים להם.


אם תיישמו נכון את תורת המינימליזם יהיה לכם יותר כסף, יותר זמן, יותר פוקוס ופחות סטרס.


אם אתם מרגישים משיכה לאורח חיים מינימליסטי ישנם 6 עקרונות בסיסיים שאתם יכולים ליישם כבר היום:


  1. זרקו קופסה אחת של חפצים מיותרים מהבית שלכם. הבתים של מינימליסטים מרווחים, שלווים, ויש בהם הרבה חלל. התחילו בקופסה אחת בלבד.

  2. פנו מחפצים משטח אחד בבית. מצאו משטח, למשל, שידה ליד המיטה, שולחן קטן בסלון, חלק מהשיש באמבטיה או במטבח, אדן החלון בחדר השינה ופנו ממנו את כל החפצים.

  3. אל תקנו שום פריט שאינכם זקוקים לו. הפקידו במקום זאת סכום חודשי לחסכון. אין לי ספק שאתם מוציאים אלפי שקלים בשנה (!) על חפצים שאינכם זקוקים להם. אתם תופתעו לגלות כמה כסף תוכלו לחסוך באופן הזה.

  4. בצעו את אחת המטלות שלכם מיד - שיחת טלפון שדחיתם, משלוח אי - מייל, ביטול הזמנה כלשהי, ובכך תסמנו לאלתר "וי" על אחת המשימות שמעיקות עליכם.

  5. לבשו את התלבושת האהובה עליכם. כשיש בבעלותכם פחות בגדים, זה אומר למעשה, שכל מה שתלבשו הוא התלבושת האהובה עליכם. אתם תגלו כמה זה כיף ללבוש כל יום בגדים שאתם מרגישים בהם טוב וככל שיהיו לכם בארון פחות בגדים כך תבינו שמה שתלוי לכם בארון הם הבגדים האהובים עליכם, ולא תאלצו ללבוש בגדים שהכרחתם את עצמכם להשמיש.

  6. עשו דבר אחד שאתם אוהבים - המינימליזם מטרתו לשחרר לנו זמן, כסף, אנרגיה, לעשות דברים שאנו באמת אוהבים (הליכה, ריצה, יוגה, שחייה, קריאה, ציור, בישול).

חשוב לי להדגיש, שמינימליזם אינו לחיות חיים משעממים מנותקים מהמציאות. הכוונה היא לדחות מסרים של החברה לגבי "מציאות" ולחיות חיים שמכוונים למטרות האישיות שלכם, למה שאתם, באופן אישי, אוהבים.


אני התאהבתי במינימילזים ואני נהנית להיות הבעלים של פחות חפצים.





26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page