top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

חילופי עונות - זמן מצוין לסידור ארונות הבגדים :


1. אני ממליצה, בתחילת כל עונה (תחילת חודש מאי זה זמן מצוין, בדיוק לפני הקיץ) להוציא את כל הבגדים מהארון, ואם יש לך כמה ארונות (בחדרים שונים, במסדרון, ארון מעילים וכו'), רכזי יחדיו את הבגדים מכל הארונות וסדרי לפי קטגוריות: מעילים, ג'קטים, קרדיגנים, סריגים, חולצות (מכופתרות וטישרטים בנפרד), מכנסיים (קצרים וארוכים בנפרד), חצאיות, שמלות, אקססוריז (צעיפים, תכשיטים, חגורות, תיקים).


2. כשאת מחזירה לארון, הבגדים צריכים להיות מקופלים וממוינים מבחינת חורף / קיץ (כמובן, שיש פריטים רב-עונתיים, כמו גופיות בייסיק שנלבשות גם בחורף וגם בקיץ) וגם מבחינת קטגוריות- הפרדה בין קז'ואל (יומיומי) לאלגנטי. רצוי להפריד גם את בגדי הספורט, ומניסיוני יש למרבית האנשים (גם לאלה שאינם מתאמנים) יותר מדי מאלה...ואפשר להיפטר מחלקם.


3. את כל הבגדים שלא לבשת במשך עונה אחת (למשל, חולצה שלחלוטין לא לבשת בחורף שעבר), העבירי לערימה של התרומות. כמו כן, פריטים שכבר אינם לטעמך גם אם הם חדשים עדיין, העבירי הלאה. אין טעם לשמור בגד שאינך אוהבת ושלא תלבשי. לפי תורתה של מארי קונדו, עלייך להחזיק כל בגד בידייך ולהחליט אם הוא משמח אותך. להשאיר בארון רק פריטים שמשמחים אותך ולתרום כאלה שלא, גם אם הם חדשים ו/או יקרים.


4. הבגדים שאינם מתאימים למידותייך בהווה- צריכים גם הם למצוא את מקומם בשקית התרומות. יש להרבה נשים מלאי גדול של בגדים בהתאם למידות הגוף השונות שהיו להן לאורך השנים. אלא אם ילדת זה מכבר עלייך לתרום את הבגדים שאינם מתאימים למידות בהווה. גם אם הטרנד יחזור, הבגדים הישנים ייראו לא עדכניים ומוטב לך לוותר עליהם.


5. במהלך סידור הארון, אחרי שתנפי את כל הפריטים המיותרים, הכיני רשימה מסודרת של הפריטים החסרים לך להשלמת המלתחה הבסיסית שלך. מניסיוני, נשים נוטות לקנות את הפריטים שקל להן לקנות ולא את אלה שבאמת חסרים להן. מכנסיים, למשל, קשה לרובינו לקנות. נעליים ואביזרי אופנה, יותר קל.הרבה נשים קונות מלאי חולצות וגופיות אך נמנעות מלקנות מכנסיים או חצאית מכיוון שזה מאתגר. אותו הדבר לגבי רכישת בגד ים שהיא הקשה מכל... קני את מה שאת באמת צריכה לפי רשימה, אל תקני more of the same .


6. כדי לסדר את הארונות מומלץ לשכור את שירותיה של סטייליסטית אישית או של מסדרת ארונות מקצועית, זה יעזור לך להניע את התהליך (בפרט אם את נוטה לדחיינות) וגם יסייע לך להשלים אותו בזמן סביר (לא כדאי לגרור סידור ארון קיץ על פני עונה שלמה..).




10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page