top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

הגיע הזמן להחליף ארון קיץ לארון חורף - איך תעשי את זה נכון ?


1. ראשית, הוציאי את כל הבגדים מהארון, וסדרי אותם על המיטה. הפרידי בין החורף לקיץ, כי לעיתים בעונות המעבר ההפרדה מטשטשת ובארון יש בו זמנית בגדים משתי העונות וזה יוצר ערבוביה ו"בלגן". כמובן, שיש פריטים רב-עונתיים, כמו גופיות בייסיק שנלבשות גם בחורף מתחת לסריגים ולחולצות, וגם בקיץ. כשאת מחזירה לארון רצוי שהבגדים יהיו מופרדים מבחינת קטגוריות- הפרדה בין קז'ואל (יומיומי) לאלגנטי, ואני, באופן אישי, אוהבת להפריד גם בין צבעים. שימי לב שחולצות לבנות צריך להחליף אחת לעונה או שתיים, מכיוון שהן נוטות להצהיב. כמו כן, אם את בעלת גוון עור פנים "צהבהב", רצוי שיהיו לך "טופים" בצבעים קרים (כחול, ירוק-בקבוק, סגול). אם את בעלת גוון עור פנים "ורדרד" רצוי שיהיו לך "טופים" בצבעים חמים (חום, זית, בז', חרדל). אם יש לך "טופים" בצבעים שאינם "נכונים" לך, דאגי לחצוץ בינם לבין הפנים בגוון שהוא המחמיא לך, בהתאם לאמור לעיל.


2. את כל הבגדים שלא לבשת במשך כל החורף הקודם (למשל, חולצה או ג'קט שלחלוטין לא לבשת בחורף שעבר), העבירי לערימה של התרומות. כמו כן, פריטים שכבר אינם לטעמך גם אם הם חדשים עדיין, העבירי הלאה. אין טעם לשמור בגד שאינך אוהבת ושלא תלבשי. הרבה ארונות שאני מסדרת מלאים בפריטי נוסטלגיה, בפריטים שאת "מחכה שיחזרו לאופנה", בבגדים שכבר מזמן אינם במידה...ועוד. ההתנהלות הזאת יוצרת ארון מפוצץ בפריטים לא רלוונטיים, ולא לבישים, וזאת טעות! את צריכה שהארון יהיה כזה ש- 100% מהתכולה שלו לבישה. חשוב שתדעי מה יש לך בארון ותנצלי ה-כ-ל. לעיתים "מרוב עצים לא רואים את היער".


3. הבגדים שאינם מתאימים למידותייך בהווה- צריכים גם הם למצוא את מקומם בשקית התרומות. אני ממליצה לא לחכות לירידה המיוחלת במשקל. אלא אם את בתקופת ביניים של לפני או אחרי הריון, עלייך להשאיר בארון רק את הבגדים שמתאימים למידותייך בהווה.

4. במהלך סידור הארון, אחרי שתנפי את כל הפריטים המיותרים, הכיני רשימה מסודרת של הפריטים החסרים לך להשלמת המלתחה הבסיסית שלך. מניסיוני, נשים נוטות לקנות את הפריטים שקל להן לקנות ולא את אלה שבאמת חסרים להן. מכנסיים, למשל, קשה לרובינו לקנות. נעליים ואביזרי אופנה, יותר קל. קני את מה שאת באמת צריכה. לדעתי, כ"א צריכה לחורף: מכנסיים שחורים ואפורים, ג'קט שחור, ג'ינס כחול כהה, כמה סריגים בצבעי בייסיק,כמה חולצות מכופתרות או טישרטים ללבוש מתחת לג'קט או לסריג (שהחולצה תבצבץ מלמטה), מגפונים או נעלי אוקספורד בשחור ובקאמל, וכמה צעיפים כדי להוסיף "תיבול" ללוק שלך. כשאת מסיימת- צלמי תמונה של הארון המסודר שיהווה תזכורת חיובית עבורך לעונה הבאה.





190 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page