top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

בואו נתחיל במגירת הבלגן -

מי שמכיר אותי יודע, שאני מטיבי מסודרת ומינימליסטית, ולכן גם משתדלת לעשות עם הלקוחות שלי בביתם תהליך של ניפוי חפצים מיותרים - decluttering. עם זאת, חשוב לי לציין, שאת לא חייבת להיות מינימליסטית כדי להיות מאורגנת. זה בסדר שתהיי הבעלים של חפצים שונים - חפצים שמשרתים אותך ומגיע להם מקום בבית שלך, חפצים שעוזרים לך לשמור על בית נקי ומסודר, חפצים של הילדים או של בן / בת הזוג, חפצים שמסבים לך אושר או כאלה שמעוררים בך זכרונות נעימים.


אבל - אליה וקוץ בה - את צריכה מקום לשים בו את כל החפצים הללו שבבעלותך. כמו כן, רובם צריכים להיות נגישים לך, ושתהיי מסוגלת לאתר אותם בקלות. את צריכה להיות מסוגלת לאחסן את החפצים שלך באופן פרקטי ושלכל דבר יהיה מקום.


מכיוון שמשימת סידור הבית היא מאתגרת וקשה למרבית האנשים, הם נוטים לדחות אותה לנצח נצחים...


לכן, אני מציעה לכם להתחיל באתגר קל - מגירת הבלגן. מניסיוני, רצוי תמיד להתחיל במשימה "קטנה" ולא מאתגרת שעליה נוכל לסמן "וי" ולחוש סיפוק ומוטיבציה להתקדם. את המשימות הקשות והלא מהנות (סידור המחסן, עליית הגג, מרפסת השירות) אני ממליצה להשאיר לסוף.


מגירת הבלגן נמצאת בד"כ במטבח או בפינת האוכל ויש בה בליל חפצים שרובם מיותרים ולחלקם לא מצאנו מקום מתאים יותר. ניתן למצוא בה: מפתחות רנדומליים, כרטיסי ביקור, קבלות, תרופות (חלקן פגות תוקף), מטענים למכשירים שאבד עליהם הכלח, מטבעות שונים ועוד.


אני מציעה להוציא את כל תכולת המגירה, לפרוס אותה על השולחן במטבח ולהתחיל בתהליך המיון.


תרופות שאנו משתמשים בהן ולא פג תוקפן ניתן להשאיר במגירה הזאת (מכיוון שהיא אכן מוצלת ויבשה), מטבעות - לזרוק או לאחד לידי סכום ידוע ולהמיר במכולת, כלי עבודה (מברג, מצבט, מסמרים) להעביר למקומם הייעודי בקופסה הרלוונטית (במחסן או במרפסת השירות) וכך הלאה.


כשתסיימו מגירה זו, תוכלו להתקדם ולסדר את יתר המטבח - מזווה (או מגירות לאחסון מזון יבש), מקרר, מקפיא, מגירות וכו'.


סידור המקרר הוא, לדעתי, הכי חשוב, וסידורו יכול לסייע אפילו בשיפור התזונה ולהעלות את החשק להכין ארוחות מזינות יותר.


לגבי המטבח, אני נוהגת לשאול את לקוחותיי 4 שאלות חשובות לפני שאנו פוצחים בסידורו -


1. מה אתם הכי אוהבים במטבח שלכם ?

2. מה חסר במטבח שלכם על מנת שיהיה יפה / פרקטי יותר ?

3. איך את/ה רוצה להרגיש במטבח ?

4. מה כדאי שיהיה פחות ממנו במטבח ומה רצוי שיהיה יותר ממנו במטבח ?


אחרי שנענה ביחד על השאלות הנ"ל נוכל לסדר את המטבח באופן ממוקד ומושכל.




15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page