top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

איך לסדר חדרי ילדים ?

  1. לרדת לגובה של הילדים - חשוב להבין את נקודת המבט של הילד כאשר הוא פועל בחדרו. נסו לראות את העולם מגובה העיניים של הילד שלכם - את חלל החדר, אביזרי האחסון, הרהיטים והחפצים שלו - כל אלה צריכים להתאים לגובה של הילד ולידיו הקטנות. למשל, דלתות של ארונות עלולים להפריע לילדים. צעצועים ובובות אפשר ורצוי לאחסן בארגזים נמוכים ופתוחים.

  2. לשתף את הילד - אנו צריכים להילחם בדחף הטבעי לסדר הכל לבד. אם הילד אינו שותף לתהליך הסידור הוא לא יהיה עצמאי בסידור חדרו. כאשר אתם משתפים את הילד בסידור החדר שלו יש לכם סיכוי לבנות תוכנית לפיה הוא יפעל בעתיד. אם הילדים מעורבים בסידור הם יבינו את ההגיון והשיטה שמאחורי הסידור.

  3. מיון ואחסון - חדרי ילדים, בטח בדירות בת"א, הם קטנים מדי, מכילים יותר מילד אחד בד"כ, וחסר בהם מרחב אחסון מתאים. החדרים בד"כ גדושים בחפצים, לעיתים אפילו כאלה שלא נמצא להם מקום בשום חדר אחר. לכן, הפתרון הוא קודם כל לנפות. התחילו בבגדים- כל מה שלא רלוונטי מבחינת מידות, או שכבר מרופט וסמרטוטי יש לתרום או לזרוק, בהתאמה. לגבי צעצועים- אלה שכבר התיישנו או חסרים בהם חלקים, או שאינם תואמי גיל, יש לתרום או לשמור במחסן, בתוך קופסה,לילד הבא (אם יש כזה בתכנון). ילדים גדולים יכולים להשתמש באמצעי אחסון גבוהים יותר -כמו מגירות ושידות בהם יאוחסנו החפצים והספרים שלהם.

  4. מסדרים מלמטה למעלה - מכיוון שילדים נמוכים יחסית, יש להתחיל לסדר חדרי ילדים מלמטה למעלה, כלולמר ככל שמתקדמים בתהליך הסידור חושבים על המקומות הגבוהים יותר. רוב הצעצועים והחפצים צריכים להיות במדפים או מגירות על הרצפה. המקומות הגבוהים בחדר, יתאימו לחפצים שלא צריכים להיות נגישים (שלא משתמשים בהם הרבה).

  5. פונקציונליות - רצוי שהעיצוב יהיה פונקציונלי, ניתן להשתמש ברהיטים ליצירת פינות מוגדרות, כשלכל רהיט יש תפקיד - למשל, פינת יצירה וכד'. רכישת מיטת ילדים מוגבהת יכולה להיות רעיון טוב, מכיוון שניתן לסדר ארגזים וקופסאות מתחתיה.

  6. הרגלים טובים - גם לילדים עצמם ישנו תפקיד חשוב ברכישת הרגלים של שמירה על סדר וארגון, בכך שהם מחיזירים למקום חפצים מיד לאחר שהם מסיימים את השימוש בהם. כדאי להקנות לילדים הרגלים אלה מגיל צעיר.


23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page