top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

איך אני יכולה לשלוט בבלגן של בני המשפחה שלי ?

אותי זה יכול מאוד לעצבן כשבני המשפחה שלי לא משתפים פעולה עם השאיפה שלי להשיג את ה "בית האידיאלי".


לעיתים קרובות אני מתוסכלת מכך, שבני המשפחה אינם מסודרים כמוני.


מדי פעם אני פונה לאחת מבנותיי ושואלת האם היא עדיין משתמשת / זקוקה לחפץ זה או אחר. התשובה שלהן היא תמיד "כן, אני משתמשת בזה" או "אני אסדר בעצמי, אל תגעי לי בחפצים".


היו שנים שבהן יישמתי טקטיקות שונות - זיהיתי חפצים שלא נעשה בהם שימוש שנים רבות, את החפצים האלה העברתי למעמקי הארון או למחסן, ואז המתנתי. אם בעלת החפץ לא שמה לב שהחפץ נעלם, הרשיתי לעצמי לזרוק אותו.


לעיתים, אף אחד לא שם לב והחיים נמשכו כסדרם, אבל בסופו של דבר, בנותיי הרגישו שנעלמים להן חפצים והפנו כלפיי אצבע מאשימה.


בזמנו, הייתי בטוחה שאני עושה את המעשה הנכון - אני מסדרת את החדרים של בנותיי, הופכת את חייהן לנעימים, מדללת חפצים ובכך מסייעת להן להיפטר מחפצים שלא היו מסוגלות לזרוק בעצמן.


במחשבה לאחור, אני מודה שלא נהגתי כשורה. ספגתי הרבה מאוד נזיפות מצד בני משפחתי וגם נוצר חוסר אמון - בכל פעם שלא מצאו משהו, הופנתה כלפיי אצבע מאשימה. אין ספק - הרווחתי את זה ביושר.


בסופו של דבר הגעתי למסקנה, שלזרוק חפצים של אנשים אחרים זה מעשה נטול הגיון ושאין לי זכות לזרוק חפצים שאינם שלי.


כיום, לאחר שבנותיי אסרו עלי לסדר את החדרים שלהן ולהיפטר מחפצים שלהן ללא רשות, החלטתי להתמקד אך ורק בחפצים שלי וגיליתי שיש לי הרבה חפצים שאפשר לזרוק, יותר ממה שחשבתי.


כעת אני מתמקדת בעשיית סדר בחפצים שלי בלבד, ולאט לאט עם השנים, נוצר גם שינוי אצל בנותיי. וגם הן התחילו (לא שלושתן באותה מידה) למיין את החפצים שלהן.


הבנתי שעם הזמן, בני המשפחה שלי, ככל הנראה ילכו בעקבותיי ויתחילו להיפטר מהחפצים המיותרים שלהם ולסדר את אלה שיוותרו, מבלי שאצטרך להגות בקול ולו תלונה אחת. לרוב, כשאחד מבני הבית מתחיל לסדר, זה יוצר תגובת שרשרת.


כמו כן גיליתי, שכאשר אני מסדרת את החפצים שלי, קל לי יותר לשאת את הבלגן של בני המשפחה האחרים.


כשאני שמה לב שיש בלגן בחללים המשותפים - מטבח, סלון, חדר אמבטיה, אני מסדרת אותם בזריזות ומבלי להטיף מוסר.


את החדרים של בנותיי איני מסדרת ללא קבלת רשות.


אם גם אתם, כמוני, כועסים על בני משפחה שלכם מכיוון שאינם מסודרים, אני ממליצה לכם לבדוק את החלל האישי שלכם ובפרט את מקומות האחסון.


אין לי ספק שתגלו דברים שצריך להשליך. הדחף לציין את חוסר יכולתו של אדם אחר לשמור על סדר הוא בד"כ סימן לכך, שאתם מזניחים את החלל הפרטי שלכם.


לפיכך, אתם צריכים להתחיל קודם כל במיון החפצים שלכם, אח"כ תעברו לחללים המשותפים ורק אם קיבלתם רשות, תוכלו לסדר את החללים הפרטיים של בני הבית האחרים.







23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page