top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRona Barzily-Oded

The gentle art of Swedish death cleaning / Margareta Magnusson

הספר הזה, שקראתי לאחרונה, נכתב ע"י אומנית שוודית, שמציינת שגילה בין 80 ל- 100, מבלי לנקוב במספר מדויק. בספר היא מתארת תהליך של סידור בית והיפטרות מחפצים מיותרים, על מנת לא להשאיר את "העבודה השחורה" לחמשת ילדיה. התיאור הזה נשמע מאוד מורבידי אבל הוא לא, הספר דווקא קליל ומשעשע.


המחברת, בלשון תמציתית ובהומור סקנדינבי משובח, מציעה לקוראיה לאמץ, מבעוד מועד, אורח חיים מינימליסטי.


היא מתארת את תהליך המיון שאותו היא מציעה לעשות בגיל השלישי. בנוסף, היא ממליצה להיעזר באנשים אובייקטיביים (לא בני משפחה) בתהליך. לדעתי, רצוי להיעזר באנשי מקצוע - מסדרת בתים מקצועית.

 

המחברת כשלעצמה כבר עשתה את התהליך בעבר, עבור חמותה ועבור בעלה שנפטר לאחר 48 שנות נישואים. כעת היא עושה את הסידור (ניפוי) הזה בפעם השלישית.


בנושא הבגדים, מצייינת המחברת, שככל שאנו מתבגרים, סגנון החיים משתנה, וכך משתנה גם הצורך שלנו בפריטי לבוש מסויימים.


היא מציינת, שככל הנראה כבר לא תזדקקי לבגדי בלט, חליפות צלילה, או בגדי סקי, מכיוון שכבר לא יהיה לך שימוש בהם...


לדבריה, אנשים בכל הגילאים קונים הרבה פריטי לבוש, לא מכיוון שהם זקוקים להם, אלא מכיוון שלזמן קצר הבגדים החדשים גורמים להם להרגיש מאושרים. הם מרגישים טוב יותר, מושכים יותר והתחושה שהתלבושת החדשה מתאימה להם, מאוד נעימה.


היא מציעה, בגיל השלישי, להיפטר מכל הפריטים והתלבושות שלא ישרתו אותנו עוד, ולהתמקד בשמירה על הפריטים - בגדים, תיקים, נעליים - שיש ברשותינו ושאהובים עלינו.


אני מסכימה לדבריה, וסבורה, שיש לתקן סוליות נעליים, או לתפור חור בבגד אהוב, ולא לזרוק ולרכוש חדש.


מגנוסון מציינת, שבשנים האחרונות היא שמחה לראות את הפופולריות הגוברת של חנויות יד 2. זה מעיד על שינוי חברתי ועל מתן ערך לנושא הקיימות והשמירה על כדוה"ע.


אני רוצה לחזק את דבריה. אני סבורה שכדאי להעדיף שמירה על בגדים שקיימים במלתחה או, לחילופין, לקנות בחנויות יד 2, ולא לקנות בחנויות כמו shein ודומותיה. על חברת shein ראיתי סרט דוקומנטרי מזעזע, שמשקף עד כמה החברה הנ"ל, שמייצרת בסין, פוגעת ומנצלת את עובדיה, וכן מעודדת ייצור המוני, זול, מחומרים גרועים (שאינם מתכלים) כמו ניילון ופוליאסטר.


ללקוחות שאני מגיעה אליהם הביתה לסדר ארונות, אני ממליצה לשמור על פריטים "שווים" מהמלתחה הקיימת ולתחזק אותם בתשומת לב ובעדינות. כמו כן, אני יכולה להמליץ על קנייה בחנויות טובות של יד 2 כמו "בטי בארץ הוינטג'" או "צ'לסי" בת"א, וכן "עלמה בנמל" בחיפה. למי שלא מתחברת לחנויות יד 2, אמליץ לקנות מעט וטוב.



8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page